Friday, September 29, 2006

deze duisternis

Wie laat deze duisternis herleven?
Evolutionair gezien kloppend hart
bindt woorden samen in nieuwe akoestiek
en uit de duisternis zullen zij weer verschijnen
als herborenen verloren maar als begin zich uitstrekkend
over daken van huizen van zeeën en zand
zacht en snijdende handen van het getijgedicht
het sluipgezicht
dat zich aan je voordoet en lacht
om oprijzende lichamen en torens van lach
torens van ogen en door haren strijkende vingers
moge zielen gerustgesteld worden in deze
dat ik breng nieuwe duisternis
dus nieuw leven

2 Comments:

Blogger Murugandi said...

Nieuw leve in de vorm van dit gedicht.
Ik meen het gedicht te begrijpen, maar of dat de bedoeling is en of ik het bij het juiste eind heb dat zijn dan weer vragen die ik misschien maar weg moet laten zakken in de achtergrond van jouw en mijn hersenen. Het is altijd vreemd als mensen een koe zie in een salamander en een auto in een dood vogeltje.
Ik zwijg
Doch ik spreek
Het klinkt
"HRLUK"

10:39 AM  
Blogger misterJ said...

Zeg maar wat het betekent, want misschien klopt het wel. Eindelijk schrijvende betekenis wil ook graag erkend worden. Als ik het teruglees is het eigenlijk best wel hrlk geworden.

11:14 AM  

Post a Comment

<< Home